Handelsbetingelser

Vi bygger åbne og ærlige relationer og har intet at skjule. Derfor har vi gjort vores handelsvilkår simple og let læselige.

Indledning

Vi sætter stor pris på vores kunder, og det betyder meget for os, at du er tilfreds. Vi er ærlige over for dig og forventer det samme af dig.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på MountShop.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, med mindre andet udtrykkeligt er aftalt.

MountShop.dk ejes og drives af Paul Stoffers og Nicolai Meldgaard, CVR-nr. 35940162, Hans Schourups Gade 10 5. 8000 Århus C, info@mountshop.dk. Indehaver af MountShop.dk, Paul Stoffers kan kontaktes på +45 60 38 32 60.

Bestilling og betaling

MountShop.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan altid foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

Vi foretrækker, at handle med personer der er over 18 år. Hvis du ikke er over 18 år, kan du handle alligevel, hvis dine forældre har givet accept eller hvis du betaler med dine egne penge.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet, rette i indholdet af indkøbskurven og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet umiddelbart inden du er klar til betale. Du kan betale med Dankort, Visa-Dankort og bankoverførsel. Sidstnævnte kun ved forudgående aftale.

Når du er klar til at bestille, fortsætter du til kassen, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb og har afgivet din ordre. Herefter går din ordre videre til MountShop.dkDe priser, der er oplyst på MountShop.dk for levering og forsendelse, gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Grønland, Færøerne)

MountShop.dk tager forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer og tastefejl.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Ordrer afgivet bliver ekspederet indenfor 1-2 hverdage og ofte samme dag. Ordrer afgivet lørdag og søndag samt på helligdage, bliver behandlet næstekommende hverdage.

MountShop.dk sender en leveringsbekræftelse med en forventet eller bekræftet leveringsdato. Bemærk at vi sender en bekræftet leveringsdato pr. mail, når vi kender denne. Den forventede leveringsdato er derfor blot vejledende.

Levering

Levering af varer sker med Post Danmark eller GLS, hvilket vil fremgå i forbindelse med ordreafgivelse. Den forventede leveringstid af lagervarer er 1-3 hverdage. Varer, der er på producentens lager, har en forventet leveringstid på 2-6 hverdage, medmindre andet fremgår under det enkelte produkt.

MountShop.dk tager dog forbehold for udsolgte varer, varer i restordre hos vores leverandører eller forsinket levering fra vores leverandører.

Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme ad flere omgange, da varerne kan komme fra forskellige lagerlokationer.

MountShop.dk leverer til hele landet. Der kan dog forekomme ekstra leveringstid ved levering til ikke-brofaste øer.

Du vil altid modtage en mail fra os når din pakke afsendes.Vi kan ikke angive præcist leveringstidspunkt på selve dagen. Du kan følge din pakke via et Track&Trace nummer som fremsendes til dig. Bemærk, at der vil være information om din pakke, så snart den er blevet scannet af distributøren. Dette kan tage op til 24 timer. Din pakke sendes med PostDanmark eller GLS.

Levering til posthus, pakkeboks eller pakkeshop (Standardlevering)

Hvis ikke du er hjemme til at modtage din pakke, kan du med Post Danmark bestille levering til dit nærmeste posthus/pakkeboks. Levering uden omdeling er gratis. Du modtager en SMS når og hvor din pakke kan afhentes. Husk at medbringe billed id, hvis din pakke afhentes på et posthus.

Leveres din pakke til en pakkeboks, vil koden til pakkeboksen fremgå at SMS’en.

Leveres din pakke med GLS til pakkeshop, vil du ligeledes modtage en SMS, når og hvor din pakke kan afhentes. Bestilles din pakke med levering af GLS, kan du vælge hvilken pakkeshop du ønsker at få sendt din pakke til.

Hvis det ser ud til, at din pakke er beskadiget, kan du nægte at modtage pakken. I så fald vil pakken blive returneret til os.

Vi anbefaler, at du kontakter vores kundeservice og laver en aftale med dem. Du vil så få refunderet hele beløbet (inkl. evt. leveringsomkostninger).

Levering til privat adresse eller arbejdsplads (Med omdeling)

Du kan få leveret din pakke til din private adresse eller til din arbejdsplads. Levering med omdeling er gratis og pakken sendes med Post Danmark.

Hvis du eller andre ikke er på adressen for at modtage forsendelsen, vil Post Danmark aflevere en seddel, hvor det fremgår, på hvilket posthus du kan afhente forsendelsen.

Forsendelsen kan afhentes på posthuset inden for 14 dage, efter den er forsøgt afleveret. Husk at medbringe gyldigt id med navn og adresse. Vi anbefaler, at du vælger en anden leveringsform, hvis du ved, at du ikke er hjemme i dagtimerne. Hvis du vælger pakkelevering uden omdeling, kan du hente din pakke, når det passer dig.

Hvis det ser ud til, at din pakke er beskadiget, kan du nægte at modtage pakken. I så fald vil pakken blive returneret til os. Vi anbefaler, at du kontakter vores kundeservice og laver en aftale med dem. Du vil så få refunderet hele beløbet (inkl. evt. leveringsomkostninger).

14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos MountShop.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter returnere varen til os.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Hvis dette er tilfældet, vil det fremgå klart og tydeligt i bestillingsforløbet.

De 14 dages fortrydelsesret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Efter modtagelsen må du naturligvis håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Det betyder, at du må gøre alle de ting, som du kan gøre i en fysisk butik.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os klar besked om det senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan lettest gøre dette ved at udfylde vores online returformular eller kontakte os her, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Du afholder selv udgifterne for returneringen af din vare. Varer skal returneres med Post Danmark eller GLS, hvilket du skal sørge for.

Returnering

Hvis du fortryder købet, beder vi dig udfylde førnævnte returformular. Varen skal tilbageleveres til:

MountShop.dk, Hans Schourups Gade 10 5., 8000 Århus C

Varen skal returneres i samme stand og mængde som du modtog den. Dette vil også sige i original emballage.

Vi beder dig sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du afholder selv udgifterne for returneringen af din vare. Varer skal returneres med Post Danmark eller GLS. Du har ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt track and trace nummer.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, dog skal du sende dem retur senest 14 dage efter, du har meddelt os om fortrydelsen af købet.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Vi kontrollerer altid vores returvarer og du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Din reklamationsret gælder i 2 år, fra den dag du modtager dit produkt.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os her.

Vi er altid interesserede i at finde en tilfredsstillende løsning ved uoverensstemmelser. Skulle du, mod forventning, som forbruger stå i en situation, hvor du fortsat oplever at være utilfreds trods vores forsøg på at finde en for dig god løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. Dette kræver, at betingelserne herfor er opfyldt. Se kfst.dk.

Særligt for erhvervsdrivende:
Der gælder 6 måneders reklamationsret fra fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 6 måneders reklamationsperiode. Såfremt varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng, kan reklamationsretten helt bortfalde.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

En reklamation skal indgives indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os her.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser fra os.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Bliver vi opkrævet et gebyr fra vores servicepartner, forbeholder vi os retten til at fakturere dig denne omkostning.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Skade

Vi opfordrer alle vores kunder til at tjekke emballagen grundigt ved modtagelsen og på den måde opdage eventuelle fragtskader allerede ved levering. Er varen uheldigvis tydeligt skadet af fragten, så anbefaler vi, at du nægter modtagelse af varen og derefter kontakter os hurtigst muligt og inden for rimelig tid ved at udfylde en online returformular eller kontakte os her.

Ved skjulte skader (skader der ikke kan konstateres ved levering), er det vigtigt, at produktet ikke tages i brug før vores service- eller synsmand har besigtiget varen. Det er ligeledes vigtigt, at den originale emballage gemmes som dokumentation for, at skaden ikke var synlig ved levering. Ved skjult skade, kontakt mountshop.dk hurtigst muligt – og senest den efterfølgende hverdag kl. 12.00. Dette sker ved at udfylde denne returformular

Vi beder dig udfylde returformularen korrekt og fyldestgørende med al tilgængelig information – herunder billeder af vare og emballage. Vi forbeholder os ret til at afvise skadessager, der ikke indeholder billeddokumentation.

Persondata

For at kunne handle på MountShop.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os her.

Cookies

Ved at benytte MountShop.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg, for at kunne genkende computeren og for at give dig en bedre og hurtigere oplevelse på MountShop.dk. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at vide om, hvilke cookies der bruges på MountShop.dk, kan du kontakte os her her.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på MountShop.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.